Wegens omstandigheden is Fitnessfit tijdelijk gesloten

Levering gratis vanaf 50,- & Bezorging in de avonduren |  Showroom | Tel: 0512-356961

Hometrainer afvallen

Wil je gericht gewicht verliezen door te fietsen? Een hometrainer is een van de populairste fitnessapparaten voor thuis. Je traint je benen, hart en longen zonder je gewrichten te belasten. Hometrainers zijn eenvoudig in gebruik, goed voor het verbeteren van de conditie, én effectief in het verbranden van calorieën. Kortom, met een hometrainer afvallen; de perfecte keuze!

Met een hometrainer afvallen leuk? Ja!

Valt het je ook niet op dat de meeste mensen die je op de fiets ziet, er toch meestal wel fit uitzien? Zonder plan fiets je je natuurlijk een slag in de rondte, het is dus daarom belangrijk dat je het direct goed aanpakt. Middels een hometrainer afvallen werkt, míts het niet blijft bij een enkele keer op de hometrainer stappen. Met een gedegen plan en doorzettingsvermogen bereik je het voor jou gewenste resultaat. Je hoeft er bovendien de deur niet eens voor uit. Lekker fietsen zonder last te hebben van regen of sneeuw, ondertussen een muziekje op of je favoriete serie op de achtergrond én dan gewoon enorm gezond bezig zijn!

Voorkomen is beter dan genezen

Uit inspanningsfysiologisch onderzoek blijkt dat fietsen op de hometrainer vermoeidheid verjaagt, ondanks je eigen inspanning ;-), het daarnaast juist meer energie geeft en stemming verbeterend werkt (bron: Men’s Health). Máár, dan moet je wel op een aantal dingen letten. Veel fietsers krijgen pijn in hun onderrug door hun voorovergebogen houding. Dit is eenvoudig te voorkomen, door iedere vijf minuten, een minuut lang, even op de pedalen te gaan staan. Dit zorgt voor verlichting voor de onderrug en het laat je andere spieren gebruiken. Daarnaast is het een fijne afwisseling tijdens je workout.

Snel resultaat

Wil je snel resultaat boeken? Dan is het verstandig om niet steeds op hetzelfde tempo te fietsen. Intervaltraining is voor hometrainer afvallen een solide keuze. Gebruik bijvoorbeeld een schema waarbij je conditie en spieren op verschillende manieren aanspreekt, door het wisselen van de sprinttijden. Je begint met een warming-up en vervolgens fiets je 90 seconden lang op circa 95 procent van je maximale vermogen. Daarna heb je 90 seconden ‘rust’ op ongeveer veertig procent. Dan volgt met dezelfde intensiteit een interval van 60 seconden en nog eentje van 30 seconden. Tenslotte fiets je gedurende vier minuten op 70 procent, waarna je de volledige set intervals nogmaals uitvoert.

De keuze is reuze

Met een hometrainer afvallen heeft nog één voorwaarde, je moet uiteraard een hometrainer hebben die perfect bij jou past en aansluit op jouw doel. Natuurlijk helpen wij jou daarbij. Je bent meer dan welkom in onze showroom voor gedegen advies. De koffie staat altijd klaar! Zelf al even oriënteren? Je kunt alvast ons ruime assortiment hometrainers bekijken.