0

Hometrainer afvallen

Wilt u gericht gewicht verliezen door te fietsen? Een hometrainer is één van de populairste fitnessapparaten voor thuis. U traint uw benen, hart en longen zonder uw gewrichten te belasten. Hometrainers zijn eenvoudig in gebruik, goed voor het verbeteren van de conditie én effectief in het verbranden van calorieën. Kortom, met een hometrainer afvallen; de perfecte keuze!

Met een hometrainer afvallen leuk? Ja!

Valt het u ook op dat de meeste mensen die fietsen er meestal fit uitzien? Als u dit ook wilt, is het belangrijk dit slim aan te pakken. U kunt namelijk afvallen door te fietsen op een hometrainer, mits het niet blijft bij een enkele keer op de hometrainer stappen. Met een gedegen plan en doorzettingsvermogen bereikt u het door u gewenste resultaat. U hoeft er bovendien de deur niet voor uit. Lekker fietsen zonder last te hebben van regen of sneeuw, ondertussen een muziekje op of uw favoriete serie op de achtergrond en dan ook nog eens enorm gezond bezig zijn!

Voorkomen is beter dan genezen

Uit inspanningsfysiologisch onderzoek blijkt dat fietsen op de hometrainer vermoeidheid verjaagt, ondanks uw eigen inspanning, en het daarnaast juist meer energie geeft en stemmingsverbeterend werkt (bron: Men’s Health). Maar dan moet u wel op een aantal dingen letten. Veel fietsers krijgen pijn in hun onderrug door hun voorovergebogen houding. Dit is eenvoudig te voorkomen door iedere vijf minuten even een minuut op de pedalen te gaan staan. Dit zorgt voor verlichting van de onderrug en het zorgt voor het gebruik van andere spieren. Daarnaast is het een fijne afwisseling tijdens uw workout.

Snel resultaat

Wilt u snel resultaat boeken? Dan is het verstandig om niet steeds op hetzelfde tempo te fietsen. Intervaltraining is dan een solide keuze. Gebruik bijvoorbeeld een schema waarbij u conditie en spieren op verschillende manieren aanspreekt, door het wisselen van de sprinttijden. U begint met een warming-up en vervolgens fietst u 90 seconden lang op circa 95 procent van uw maximale vermogen. Daarna is er 90 seconden ‘rust’ op ongeveer veertig procent. Dan volgt met dezelfde intensiteit een interval van 60 seconden en nog eentje van 30 seconden. Tenslotte fietst u gedurende vier minuten op 70 procent, waarna u de volledige set intervals nogmaals uitvoert.

De keuze is reuze

Met een hometrainer afvallen heeft wek één voorwaarde: u moet uiteraard een hometrainer hebben die perfect bij u past en aansluit op uw doel. Natuurlijk helpen wij u daarbij graag. U bent meer dan welkom in onze showroom voor gedegen advies. De koffie staat altijd klaar! Zelf al even oriënteren? U kunt alvast ons ruime assortiment hometrainers bekijken.