Levering gratis vanaf 50,- & Bezorging in de avonduren |  Showroom | Tel: 0512-356961

Hoe houd je thuis fitnessen leuk? 4 tips die je direct kunt toepassen

#1 Loop niet te hard van stapel

Wat we vaak horen is dat men na ongeveer drie maanden in een bepaalde ‘dip’ raakt met het fitnessen. Het gebeurt vaak dat ze te hard van stapel zijn gelopen in de begin en niet op een verstandige manier zijn begonnen met fitnessen. Er is niets mis mee dat je heel graag wilt maar dit kan ook tegen je gaan werken en uiteindelijk zorgen voor frustraties. Frustraties zorgen voor stresssituaties. Heb je het idee dat je te snel bent gegaan? Druk dan even op je innerlijke stopknop en bepaal eerst nieuwe doelen voor jezelf, want misschien houd je dit schema simpelweg niet vol.

#2 Afwisseling zorgt voor een nieuwe prikkeling

Bij het bepalen van nieuwe trainingsdoelen behoort afwisseling bovenaan je lijstje te staan. Als jij fitter wilt worden dan is het des te leuker als je ook plezier hebt in fitnessen. Als voorbeeld nemen we een spinningfiets, tegenwoordig kun je gebruikmaken van apps waarin je een route kunt afleggen. Het lijkt dus net alsof je echt aan het fietsen bent. Luister je favoriete muziek of kijk een serie tijdens het fitnessen. Begin eens met touwtje springen als warming up of doe dit desnoods op een trampoline. Maar ga eens iets compleet anders doen zoals (lichte) krachttraining of buiten een stevige wandeling maken. Zo blijf je mentaal ook fris en fruitig.

#3 Samen fitnessen is leuker dan alleen

Heb je goed contact met iemand anders die ook fanatiek aan het sporten is? Het kan onwijs motiverend werken om samen te gaan fitnessen. Als je thuis twee apparaten hebt staan dan kun je elkaar afwisselen. Maar als je dat niet hebt dan kan ook de een aan de slag gaan met krachttraining en de ander met het fitnessapparaat. Ga daarna ook nog een stuk stevig wandelen, dan hebben jullie ook een gezonde dosis frisse lucht gehad.

#4 Beloon jezelf na je work-out

Nee, ren niet direct naar het ‘snoep kastje’! Je kunt ook een beloning bedenken in de vorm van een bezoekje aan een masseuse na een maand lang fanatiek sporten. Of houd het klein en geniet van een stukje chocolade. Ja, zo streng zijn we nou ook weer niet. Maar voor alles geldt: doe het met mate en geniet er dan ook oprecht van.

Zie je, er zijn manieren om je motivatie weer 'gezond' te krijgen. Laat je ons weten welke tips het beste bij jou werken? Heb je zelf tips, laat ze dan zeker weten!